ایجاد قوانینی برای مراقبت پرستار از کودک

ایجاد قوانینی برای مراقبت پرستار از کودک

برای داشتن و ساختن قانون خودتان در رابطه با مراقبت دیگران از کودکانتان لازم است از نکات و تدابیری آگاه باشید. صحبت کردن شروع حل هر مشکلی است و باز نگه داشتن ذهنتان هنگام صحبت با پرستارتان باعث خودداری از یک سخنرانی یک‌طرفه می‌شود و گفت‌وگوی شما را تبدیل به مکالمه‌ای دوطرفه و کامل خواهد کرد، چون قرارداد مراقبت از کودک توسط مراقب یک قرارداد و همکاری دوطرفه است. همچنین به خاطر داشته باشید که هیچ نکته‌ای آن هم در مورد مراقبت از کودکان برای مطرح شدن خیلی جزئی نیست، پس در واقع لازم است در مورد همهٔ چیزهایی که فکر می‌کنید به شکلی منظم و با زمان‌بندی مناسبی صحبت کنید. در این مطلب می‌توانید با برخی موضوعاتی که می‌تواند در ایجاد و داشتن یک سری قوانین پایه‌ای برای مراقبت پرستار بچه از کودکتان مهم باشد آشنا شوید.

نوشتن یک قرارداد

شما می‌توانید برای شروع یک قرارداد بنویسید که همهٔ شرایط استخدام پرستار از جمله ساعات کاری، دستمزد، مزایا و دستورالعمل‌هایی دربارهٔ مراقبت از کودک را در آن شرح داده‌اید. همچنین قبل از روزهای اول کار پرستار، چند باری با او ملاقات کنید و دربارهٔ همه چیز صحبت کنید، زیرا یک تکه کاغذ یا یک دیدار کوتاه نمی‌تواند همهٔ موضوعات مهم و ارتباطی بین والدین و پرستار بچه را پوشش دهد اما اول بهتر است با یک قرارداد کتبی شروع کنید.

روش تربیتی شما

شما قطعاً وجوه اشتراکی با پرستارتان داشته‌اید وگرنه او را انتخاب نمی‌کردید. اما اگر در برخی موضوعات با هم اختلاف نظر دارید لازم است آنها را مطرح کنید تا به نتیجهٔ واضح و مشخصی برسید. همچنین موضوعاتی مثل خواب و تغذیهٔ کودک را به طور تفصیلی مورد بحث قرار دهید تا مطمئن شوید که کاملاً با هم هماهنگ هستید.

قوانین مربوط به خانه

یک پرستار باید بداند شما خانه‌تان را چگونه اداره می‌کنید تا بتواند خواسته‌های شما را دنبال کند. به عنوان مثال بهتر است در خانهٔ شما ناهارش را درست کند یا می‌خواهید او برای خودش از خانه غذا بیاورد. دربارۀ گردش روزانۀ کودکتان و مکان‌هایی که می‌توانند با هم بروند صحبت کنید. اگر نمی‌خواهید پرستار از تلفن شما برای موارد شخصی استفاده کند بهتر است این موارد را به طور صریح با او در میان بگذارید.

همچنین اگر لازم شود پرستار از خودروی شما استفاده کند، بهتر است مطمئن شوید که سابقهٔ تخلف رانندگی ندارد. شما می‌توانید به شکلی دوستانه چند بار هنگام رانندگی کنار او بنشینید تا مطمئن شوید که از مهارت‌ رانندگی او راضی هستید. مهم‌تر از همه، به او نشان دهید که چگونه باید صندلی ماشین کودک را نصب کند. قبل از شروع، انتظارات خود را مثلاً اینکه کی می‌تواند از ماشین استفاده کند و آن را در کجای پارکینگ بگذارد مرور کنید.

راه‌های برقراری ارتباط

از قبل تصمیم بگیرید که کی و چگونه با هم هماهنگ می‌شوید یا هر گونه سؤال یا نگرانی خاص را مطرح می‌کنید. می‌توانید از پرستار بخواهید کمی زودتر بیاید تا دستورالعمل‌ها و اطلاعات لازم را به او بدهید یا در پایان هر روز، فعالیت‌های آن روز کودک را به طور خلاصه برایتان تعریف کند و در آن صورت بهتر است فراموش نکنید که آن زمان را هم جزء ساعت کاری او به حساب آورید.

همچنین می‌توانید در طول روز با ایمیل، موبایل و تلفن با او در تماس باشید. به عنوان مثال ارسال عکسی از کودک در حال انجام کار خاصی یا ارسال پیامی مبنی بر اینکه کودکتان در آن زمان به خواب رفته است می‌تواند شما را بهتر در جریان اوضاع نگه دارد. یادتان باشد برای اینکه ارتباط پرستار بچه با والدین یک رابطهٔ مشارکتی و دوسویه باشد، گفت‌وگو یک فاکتور حیاتی است و کار کردن با والدینی که روحیهٔ تیمی دارند لذت‌بخش است، پس سعی کنید برای داشتن نتیجهٔ بهتر، جزء این والدین باشید.

توضیح حساسیت‌های شما

اگر ویژگی یا رفتاری هست که شما اصلاً نمی‌توانید تحملشان کنید مثلاً سیگار کشیدن یا دیر رسیدن، بهتر است همین حالا در مورد این چیزها صریح باشید تا از گفت‌وگوهای ناراحت‌کننده در آینده پیشگیری کنید و به یاد داشته باشید که لازم است این صحبت‌ها دوطرفه باشد.

شاید بهتر باشد در مورد موضوعات جزئی‌تری نیز صحبت کنید. به عنوان مثال آیا ایرادی ندارد که کسی را به خانه‌تان دعوت کند یا وقتی با کودکان در پارک است، با کسی ملاقات کند یا می‌خواهید این کارها را در ساعات آزاد خودش انجام دهد و آنها را کاملاً از زمان کاری‌اش جدا کند.

همچنین از پرستار در مورد تجربه‌اش از کار با کارفرماهای قبلی نیز صحبت کنید. ببینید آیا چیزی در مورد مراقبت از کودکان هست که او را مردد و گیج می‌کند و مطمئن باشید آگاهی پیشاپیش از مشکلات بالقوه به هر دوی شما کمک خواهد کرد تا از آنها پیشگیری کنید.

برنامهٔ جایگزین یا پشتیبان

در این مورد صحبت کنید که اگر پرستار بیمار باشد یا به دلیل شرایطی اضطراری در دسترس نباشد چه باید بکنید. اگر پرستار خودش بچه‌ای دارد سؤال کنید که اگر فرزندش بیمار شود و نتواند او را به کسی بسپارد، شما و او چه باید بکنید.

در صورت امکان شاید بد نباشد اگر سعی کنید پرستار جایگزینی داشته باشید. پرستار شما ممکن است پرستاران دیگری را بشناسد که بتوانند در شرایط اضطراری از کودک شما مراقبت کنند که در این صورت باز هم لازم است معرف‌های پرستار جایگزین را با همان دقتی که برای خود او انجام دادید ارزیابی کنید.

مدیریت انتظارات

گفت‌وگوی خود را با اطمینان از اینکه هر دوی شما می‌دانید چه انتظاراتی وجود دارد به پایان ببرید و موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا پرستارتان یک دوره‌ٔ آزمایشی خواهد داشت؟
  • عملکرد او چند وقت یک بار بررسی خواهد شد؟
  • آیا می‌تواند انتظار تغییری در دستمزدش را داشته باشد؟
  • چه کارهایی باعث کنار گذاشتن او خواهد بود؟
  • اگر بخواهد استعفا بدهد باید از چه مدت قبل به شما اطلاع دهد؟

در نهایت اینکه اگر تصمیم دارید از دوربین نظارت بر پرستار کودک استفاده کنید، لازم است او هم از آن مطلع باشد و با نصب آن موافقت کند. با انجام و رعایت تمام موارد گفته‌شده، به احتمال زیاد می‌توانید همان ابتدا از پیش آمدن بحث و مشکلات مختلف با پرستار کودکتان جلوگیری کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید