نشانه‌های داشتن یک پرستار کودک خوب

نشانه‌های داشتن یک پرستار کودک خوب

شما هم ممکن است برای پیدا کردن یک پرستار خوب خیلی جست‌وجو کرده باشید اما هنوز هم برای انتخاب و تصمیمتان مردد باشید. کارشناسان کودک معتقدند در این زمینه تجربه بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد، بنابراین در مصاحبه با پرستاران کودک لازم است از تجربه‌هایشان سؤال کنید. همچنین تجربه و داشتن اطلاعات در زمینهٔ مسائل ایمنی نیز باید در بالای فهرست خواسته‌های شما باشد. تحصیلات در زمینهٔ رشد و تکامل کودک نیز قطعاً یک امتیاز مثبت است. وقتی یک پرستار مناسب را انتخاب کردید، چند بار در زمانی که خودتان خانه هستید، او را امتحانی دعوت کنید تا بتوانید کارش را ببینید و یادتان باشد که لازم است مرکز یا شرکت خدمات پرستاری نیز از این موضوع اطلاع داشته باشند و شاید بهتر باشد هزینهٔ این چند جلسه را هم بپردازید تا مشکلی پیش نیاید. در این مطلب می‌توانید با نکاتی آشنا شوید که می‌تواند به شما کمک کند تا مناسب بودن پرستاری را که انتخاب کرده‌اید ارزیابی کنید.

کودکتان او را دوست دارد

اگر صورت کودکتان به محض دیدن او از هم باز می‌شود و با او گرم می‌گیرد احتمالاً پرستارش ‌مهربان و صبور است که توانسته ‌کودکتان را این همه مشتاق و چشم‌انتظار زمان این قرار نگه دارد. ممکن است کمی طول بکشد تا کودک با پرستارش آشنا و به او علاقه‌مند شود و حتی بهترین مراقب‌ها هم نمی‌توانند جانشین شما یا همسرتان شوند. با این حال، ‌بعد از چند جلسه با هم بودن، باید ببینید که کودک با او صمیمی شده است یا خیر. اگر این اتفاق نیفتاد، شاید به خاطر آن باشد که پرستار محبت و تسکینی را که کودکتان نیاز دارد فراهم نمی‌کند یا شاید فقط به خاطر این است که شخصیت‌های آنها به هم نمی‌خورد.

البته خوشحالی کودک و گرم گرفتنش الزاماً به معنای آن نیست که او از لحظه‌ای که پرستارش از در وارد می‌شود خوشحال و هیجان‌زده شود. تشخیص شادی کودک یک احساس لذت‌بخش است که مادرها خوب آن را می‌فهمند.

پرستار واقعاً از دیدن کودکتان خوشحال می‌شود

اگر پرستار کودک شما واقعاً از وقت گذراندن با کودکتان لذت ببرد، شما به زودی این را خواهید فهمید و کودکتان نیز آن را حس خواهد کرد. هر باری که آنها با هم هستند، شما می‌توانید شاهد وجود، شروع و پرورش این حس دلبستگی و عشق پرستار به کودکتان باشید.

کودکتان مدام از پرستارش حرف می‌زند

اگر کودک نوپا یا بزرگ‌تر شما دائماً در حال تعریف کردن از صحبت‌‌ها و حرف‌هایی است که پرستارش می‌زند، به این معناست که هم‌صحبتی با او را دوست دارد. شما ممکن است مراقبی پیدا کنید که می‌تواند هر کاری را خوب انجام دهد اما اگر او واقعاً مصاحبت با کودکان را دوست داشته باشد،‌ کودکانتان این را خواهند فهمید و در تمام‌ روزهایی که او کنار کودکتان است، این علاقه‌اش کاملاً آشکار و واضح خواهد بود.

پرستارتان راه‌حل‌های خلاقانهٔ زیادی دارد

یک پرستار خوب برای تضمین بهترین مراقبت از کودکتان با شما همکاری خواهد کرد. او سعی می‌کند مشکلات پیش رو را با پیگیری و جدیت حل کند و به برطرف کردن آنها اهمیت می‌دهد.

برای مثال، ‌اگر کودک شما از دمر شدن بدش می‌آید،‌ او اسباب‌بازی‌هایی را جلوی کودک آویزان می‌کند تا این اتفاق را برای کودکتان جذاب‌تر کند یا اگر رنگ‌های بازی کودک نوپای شما برای انجام یک کاردستی تمام شده است، ‌او چیزهای دیگری پیدا خواهد کرد که در یک مورد اورژانسی جای رنگ را بگیرند.

همچنین اگر کودکتان به قدر کافی نمی‌خوابد یا غذا نمی‌خورد، یک پرستار خوب از شما مشورت و راهنمایی می‌خواهد. پس این موضوع که او هم پیش‌قدم می‌شود و هم با شما همکاری می‌کند نشان می‌دهد که کارش را جدی می‌گیرد.

به‌موقع و سر وقت می‌رسد

یک پرستار وظیفه‌شناس برای وقت شما ارزش قائل است. پس به‌موقع می‌رسد و اگر به شکل غیرمنتظره‌ای می‌داند که دیر می‌رسد، با شما تماس می‌گیرد و خبر می‌دهد. همچنین وقتی قادر نیست از کودکتان نگهداری کند، از روزهای قبل چند بار این موضوع را به شما یادآوری می‌کند و شاید حتی کمک کند یک مراقب جایگزین پیدا کنید.

همچنین دیگر نشانه‌های قابل اتکا بودن یک پرستار این است که نیازهای شما و کودکتان را در نظر می‌گیرد و به شرایط قراردادی که با هم بسته‌اید احترام می‌گذارد.

برای حفظ ارتباط با شما تلاش می‌کند

پرستاری که کارش را جدی می‌گیرد با یادداشت گذاشتن، پر کردن یک گزارش روزانه ‌یا کنار گذاشتن زمانی برای صحبت و هماهنگی، شما را در جریان همه چیز می‌گذارد. ‌او درک می‌کند که شما به عنوان مادر یا پدر کودک می‌خواهید بدانید که او در چه حال است و باید شما را از هر مشکل ‌بزرگ یا کوچکی مطلع کند.

پس اگر شروع به پرسیدن سؤال‌هایی کردید و او با خوش‌رویی، دلسوزانه، کامل و دقیق جواب داد یعنی احساس شما را درک می‌کند که این خود موضوع بسیار مهمی است.

کودکتان شروع به یادگیری بیشتر می‌کند

وقتی کودکتان خودش آهنگ‌ها و کلمات جدیدی را که یاد گرفته است بخواند و بگوید و کاردستی‌های زیادش را به همه نشان می‌دهد یعنی شما یک مربی خوب در خانه دارید. یک پرستار خوب از کنجکاوی کودکان آگاه است و آن را پرورش می‌دهد. او سعی می‌کند به سؤالات کودکان به درستی پاسخ دهد، پاسخ‌های ابتکاری از ذهن کودک بیرون بکشد و راه‌های خلاقانه‌ای برای آموزش مهارت‌های جدید به او پیدا کند.

اتاق کودک و کودکتان تمیز و مرتب است

پاکیزگی یک پرستار یکی از نشانه‌های وظیفه‌شناسی است و مراقبت و نگهداری شامل پاکیزگی و سلامت خوب نیز هست. اگر پرستار واقعاً به راحتی و آسایش کودکتان اهمیت بدهد، بهداشت خودش و او را نیز خوب رعایت می‌کند. به عنوان مثال، هر وقت که دست و صورت کودکتان کثیف می‌شود آنها را تمیز می‌کند و ریخت و پاشی برای شب شما باقی نمی‌گذارد. درست است که شما می‌خواهید توجه پرستار روی کودکتان متمرکز باشد نه اینکه حواسش به تمیز کردن خانه‌تان باشد، اما بهتر است او هر ریخت و پاشی را که خودش یا کودکتان ایجاد کرده است مرتب کند. این کار حتی یک الگوی خوب برای فرزند شما خواهد بود.

پیشامدها کمتر خواهد شد

افتادن، زخمی شدن و مواردی شبیه به این گاهی اتفاق می‌افتد اما یک پرستار خوب موارد خطرناکی را که در خانه و بیرون از خانه است در نظر می‌گیرد. مثلاً هنگام عبور از خیابان برای رفتن به پارک دست کودکتان را می‌گیرد یا در حیاط و جاهای شلوغ کاملاً مراقب اوست، گارد و محافظ‌های داخلی خانه را همیشه بسته نگه می‌دارد.

همچنین اگر پرستار، کودکتان را با ماشین به جایی می‌رساند، باید حداقل یکی دو بار خودتان هم کنار او بنشینید تا ببینید چگونه رانندگی می‌کند. اگر خودش ماشین دارد مطمئن شوید که همه چیز در وضعیت خوبی است. مثلاً ‌صندلی کودک خوب نصب شده است، همیشه کمربندهای صندلی کودک را محکم می‌بندد و ماشینش بیمه دارد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط