نشانه‌های عشق کودک نوپایتان به شما

نشانه‌های عشق کودک نوپایتان به شما

بعد از یک سالگی کودک شما وارد دوران نوپایی خود خواهد شد. رفتار کودک در این ماه‌ها رشد می‌کند و نحوهٔ برخورد و تربیت شما، ارتباط سالم او با دنیای اطرافش را بیشتر خواهد کرد. در میان این رفتارهای کودک شما روزبه‌روز و کم‌کم مطمئن‌تر می‌شوید که کودکتان عاشق شماست. در این مطلب می‌توانید با چند علامت که نشان می‌دهد کودک نوپایتان عاشق شماست آشنا شوید.

صورت شما را بازتاب می‌دهد

حالات صورت شما برای کودکتان بسیار خواستنی و در واقع واگیردار است. به همین دلیل است که وقتی شما لبخند می‌زنید او هم لبخند می‌زند و وقتی شما ترسیده‌اید او نگران به نظر می‌رسد. این گونه رفتارهای بازتابی از دورهٔ نوزادی شروع می‌شود اما در فاصلهٔ ۹ تا ۱۸ ماهگی به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد که شما می‌توانید در لحظات زیادی نظاره‌گر آنها باشید.

به رفتار شما نگاه می‌کند

جهان می‌تواند برای کودکتان جای گیج‌کننده و غافلگیرکننده‌ای باشد. کودک یک سالهٔ شما به رفتار و نحوهٔ عملکرد شما نگاه می‌کند و به آن واکنش نشان می‌دهد. او از واکنش‌های شما برای فهم و درک دنیای پیرامونش استفاده می‌کند. کودکتان شما را دوست دارد و به نظرتان اعتماد خواهد داشت.

رفتار شما را تقلید می‌کند

کودک نوپای شما نیز احتمالاً تلاش می‌کند مثلاً در را با کلیدهای شما باز کند و موهایش را جلوی آینه مثل شما مرتب می‌کند. تقلید کردن از کسی یکی از ساده‌ترین شکل‌های تعریف و تملق از آن شخص است، اما برای کودکان نوپا، ‌این کار شکل صادقانه‌ای از احترام و عشق به شماست.

با شما تعامل و ارتباط برقرار می‌کند

گفت‌وگوی دوطرفه‌ای که از سال اول زندگی کودکتان شروع شد اکنون بسیار پیشرفته‌تر شده است. کودک نوپای شما حالا می‌خواهد به سؤالاتتان جواب بدهد، ‌واکنش شما را به کارهایی که انجام می‌دهد ببیند و نظرش را به زبان خودش به شما بگوید. این رفتار که توجه اجتماعی دوجانبه نامیده می‌شود علامت وابستگی و اعتماد کودک به شماست.

از شما به عنوان پناهگاه استفاده می‌کند

در یک محیط جدید، ‌کودک نوپایتان بین کشف و کاوش محیط اطراف و برگشتن نزد شما در رفت‌وآمد است و این نشانه‌ای قطعی از اعتماد و پیوندش به شماست. شما برای او جایی امن و اطمینان‌بخش هستید که همواره می‌تواند به آن بازگردد.

به عنوان مثال اگر در پارک راه می‌روید و ناگهان یک سگ به سوی کودکتان بدود. او دست‌هایش را بلند می‌کند تا شما بغلش کنید و او را نزدیک خودتان نگه دارید. این اعتماد به شما برای کمک، راهی برای نشان دادن عشقش است.

خواستار تسلی یافتن از طرف شماست

یک کودک نوپا ممکن است دستش را بلند کند تا شما بتوانید زخم آن را ببوسید یا ممکن است بعد از اینکه روی پله‌ها به زمین خورد گریه کند تا شما بغلش کنید. او می‌داند که می‌تواند برای تسکین و دلداری به شما اطمینان کند و به اندازه‌ای به شما اعتماد دارد که وقتی به این تسکین نیاز داشته باشد آن را به شما بفهماند.

با دانستن این موارد احتمالاً خیالتان کمی راحت‌تر شده است، زیرا حالا مطمئن هستید که فرزندتان عاشق شماست. شاید بهتر است قدر این عشق را بدانید و برای رشد، شکوفایی بیشتر و پرورشش همچنان به خوبی قبل وقت بگذارید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط