برای بازی با بچه‌ها طبل و درام بسازید

برای بازی با بچه‌ها طبل و درام بسازید

یکی از بازی‌هایی که می‌تواند کودک نوپای شما را سر ذوق بیاورد، ضربه زدن روی وسایل مختلف به عنوان درام یا طبل است. در این مطلب با درام‌بازی با بچه‌ها آشنا شوید.

فعالیتی سرگرم‌کننده برای کودک نوپا

وقتی افراد در کنار هم ریتمی را می‌نوازند، انرژی شورانگیز و حس تعلق خاصی بین آنها ایجاد می‌شود. شما و کوچولویتان می‌توانید در طول اجرای خصوصی درام یا طبل در خانه‌ٔ خودتان پیوند بین خود را قوی‌تر کنید.

این بازی برای سن 18 ماهگی مناسب‌تر است اما بچه‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تر هم ممکن است از آن لذت ببرند. مهارت‌های رشدیافته طی این بازی شامل درک ریتم، مهارت‌های حرکتی ظریف و درک علت و معلول است.

وسایل مورد نیاز برای بازی

آنچه نیاز دارید دو درام اسباب‌بازی است ولی شما می‌توانید از درام‌های خانگی نیز مثل جعبه‌های خالی مواد غذایی یا کاسه‌های پلاستیکی وارونه هم استفاده کنید. وسیلهٔ دیگر نیز دست‌های خودتان یا قاشق‌های چوبی به عنوان چوب درام است.

نحوهٔ انجام بازی

با فرزندتان روی زمین بنشینید و یک موسیقی را پخش کنید. جلوی خودتان و او یک درام بگذارید و انواع مختلف صداهایی را که می‌تواند ایجاد کند به او نشان دهید. نشان دهید که ضربه‌ٔ شدید به درام صدای بلندی ایجاد می‌کند، اما ضربه‌ٔ آرام صدای ملایم‌تری ایجاد می‌کند. ضرب‌های تند و کند را امتحان کنید.

اگر درام‌های شما متفاوت از یکدیگر است، یک دور آنها را با هم عوض کنید تا او با ابزاری که نوع دیگری از صدا را ایجاد می‌کند نیز کار کند. همچنین می‌توانید به او نشان دهید که چگونه همگام با ریتم موسیقی پخش‌شده درام بزند. نگران نباشید اگر او به جای تقلید از شما مدتی را فقط به تماشا کردن شما بگذراند. نکته‌ٔ اصلی تشویق خلاقیت و سرگرمی اوست و هیچ قانونی وجود ندارد!

اگر هم جزو والدین اهل ذوق باشید، می‌توانید با کمی بیشتر وقت گذاشتن، خودتان با وسایلی مثل قوطی‌های دردار خالی که لبه‌های برّنده‌ای ندارند، درامی شبیه شکل زیر بسازید. یادتان باشد از قوطی‌های کنسروی که لبه‌های خطرناکی برای بچه‌ها دارند استفاده نکنید و فقط قوطی‌های دردار ساده را انتخاب کنید.

درام بازی با بچه ها

 در مورد اثر موسیقی در زندگی بچه‌ها بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط