چهار نکته برای انتقال کودک از شیشه‌شیر به لیوان آموزشی کودکان

چهار نکته برای انتقال کودک از شیشه‌شیر به لیوان آموزشی کودکان

وقتی کودک سال اول زندگی خود را پشت سر می‌گذارد، وارد دوران نوپایی خواهد شد و هرچند اگر با شیشه‌شیر تغذیه می‌شده است، هنوز هم ناگزیر هستید تا مدتی از شیشه‌شیر استفاده کنید، اما به زودی لیوان‌های نی‌دار بخش مهمی از زندگی روزمره، به ویژه در طول وعده‌های غذایی می‌شوند. این نکته خیلی مفید است و به کارتان می‌آید اگر کودک شما لیوان مخصوص نی‌دار را با صندلی پایه‌بلند غذاخوری‌اش و وعده‌های غذایی ارتباط دهد. به علاوه، نوشیدن از شیشه‌شیر وقتی در یک صندلی نشسته باشد برایش دشوار است. شاید فکر کنید لیوان‌های نی‌دار همیشه هم لازم نیستند، چون می‌توان از مستقیماً از شیشه‌شیر به انتخاب یک لیوان معمولی رفت، اما بیاید صادق باشیم، چه کسی آن همه کثیف‌کاری ناشی از بدون در بودن یک لیوان معمولی را برای کودکان می‌خواهد؟ در این مطلب با چند نکته که می‌تواند هنگام انتقال کودک از شیشه‌شیر به لیوان کمکتان کند آشنا شوید.

۱. با آب شروع کنید

در ابتدا از آب خالی برای تمرین با لیوان استفاده کنید. همچنین می‌توانید حدود ۶۰ میلی‌لیتر شیر خشک یا شیر مادر را هم امتحان کنید، اما این شاید اسراف باشد. به علاوه، کثیف‌کاری هم دارد. تا زمانی که کودک نوشیدن از لیوان را یاد نگیرد، بیرون پاشیدن آب از دهان و چکه کردن زیادی اتفاق می‌افتد. همین‌طور مراقب پرتاب لیوان هم باشید! بعد از این‌که کودکتان یک ساله شد، می‌توانید شیر را در مقادیر کمی در لیوانش بریزد.

۲. روی استفاده از لیوان‌ها در طول شام تمرکز کنید

برخی والدین معتقدند انتقال به لیوان نی‌دار هنگام صرف شام از حدود شش ماهگی بهترین کار است. این کار به شما کمی وقت می‌دهد تا بفهمید فرزندتان کدام مدل لیوان را ترجیح می‌دهد. به علاوه، آنها یاد می‌گیرند که چگونه درست از آن بنوشند.

۳. از شیشه‌شیر دوکاره استفاده کنید

این نوع شیشه‌شیر دو سری جدا دارد، یک سرشیشهٔ پستانک‌دار و یک سر با دهانه‌ٔ نی‌دار یا سوراخ‌دار برای نوشیدن مایعات. به عبارت دیگر، شیشه‌شیر دوکاره قابلیت تبدیل به آب یا آب‌میوه‌خوری را نیز دارد و مناسب برای کودکانی است که می‌خواهند نوشیدن آب را یاد بگیرند.

۴. صبور باشید

به احتمال زیاد، اولین تلاش‌ها برای کودکتان گیج‌کننده خواهد بود. جاری شدن آب از دهان و بیرون ریختن آب زیاد خواهد بود. اما این‌که او لیوان را در ابتدا دوست ندارد به این معنا نیست که بعد از سه چهار بار تلاش به آن علاقه پیدا نمی‌کند.

یادتان باشد تصمیم به استفاده از هر لیوانی که می‌گیرید، فقط به یاد داشته باشید که تمرین راه رسیدن به هدف نهایی است!

با دوستانتان به اشتراک بگذارید