رشد کودک در هفتهٔ چهارم ماه ۱۹

با پایان این هفته، کودک ۱۹ ماههٔ شما وارد ماه ۲۰ از زندگی‌اش خواهد شد. در این مطلب می‌توانید با بخشی از زندگی و رفتار کودک در هفتهٔ چهارم از ۱۹ ماهگی او آشنا شوید.

بزرگ شدن دایرهٔ واژگان و لغات

تعداد واژه‌هایی که کودک نوپایتان می‌داند در ماه‌های آینده به سرعت افزایش می‌یابد. درحالی‌که اولین کلمات او معمولاً اسم‌هایی مثل گربه، توپ، شیشه؛ بطری‌ شیرش، هستند، چند ماه بعدی عباراتی که شامل اسم و فعل هستند نیز خواهد گفت.

اما به ازای هر کودک پرحرف، کودکی نسبتاً آرام هم وجود دارد. هنوز خیلی زود است که نگران دیر زبان باز کردن فرزندتان باشید، هرچند اگر کودکتان در حال حاضر حداقل ۱۵ کلمه را به زبان نمی‌آورد، بد نیست اگر با پزشک کودک خود مشورت کنید. او ممکن است توصیه کند که برای اطمینان از نبود هر گونه مشکلی به یک گفتاردرمانگر مراجعه کنید.

دریافت کلسیم برای کودک

اگر فرزندتان به طور ناگهانی از شیر متنفر شده است، موضوع را خیلی بزرگ نکنید. این یکی از راه‌های جزئی کودکان برای اعلام و اعمال استقلال در آنهاست. بنابراین، همچنان به او شیرش را بدهید، اما او را مجبور نکنید آن را بنوشد. در عین حال با فراهم کردن سایر غذاهای لبنی مثل پنیر و ماست اطمینان حاصل کنید که او مقدار زیادی کلسیم دریافت می‌کند. همچنین می‌توانید شیر را در خوراکی‌هایی که می‌پزید مخلوط و مخفی کنید، مثل نوشیدنی‌های همراه با شیر مثل شیرکاکائوی خالص و البته فقط با کمی کاکائو! و یا خوراکی‌هایی مثل پنکیک‌های مختلف.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط