رشد کودک در هفتهٔ سوم ماه ۲۲

کودک شما حالا وارد سومین هفته از ۲۲ ماهگی‌اش شده است و در این مطلب شما می‌توانید با بخشی از زندگی و رفتار او در هفتهٔ سوم از ماه ۲۲ بعد از تولدش آشنا شوید.

زندگی بدون توقف

این روزها ممکن است احساس کنید کودکتان بمبی از انرژی رو به افزایش است که توانایی خارق‌العاده‌ای برای تکرار دائمی کارها دارد، حالا چه این کار فقط یک مسخره‌بازی باشد، خواه قشقرق به پا کردن و در واقع این یک نشانه و ویژگی خوب است، چون بچه‌ها از طریق تکرار است که یاد می‌گیرند.

اما به همین دلیل که کودکان در این سن تا این حد در لحظه زندگی می‌کنند، کودک ۲۲ ماههٔ شما در تغییر روند و تصمیم و انتقال از یک فعالیت یا وضع روحی به دیگری مشکل دارد. او وقتی روی غلتک و روال انجام کاری می‌افتد اصلاً نمی‌تواند خودش را متوقف کند. ممکن است این گرایش را حتی در مهارت‌های حرکتی ظریف کودکتان هم مشاهده کنید. به عنوان مثال، کودک ممکن است هنگام نقاشی در یک دفتر نقاشی، اطراف کاغذ را هم خط‌خطی کند یا علاوه بر تختهٔ نقاشی جلویش، دست‌های خودش یا سهٔ پایه نقاشی را هم رنگ کند.

آداب غذا خوردن کودک

کودک معمولاً تا این سن برخی از مهارت‌های غذا خوردن را به دست آورده است؛ مهارت‌هایی مثل پر کردن قاشق با غذا و گذاشتن آن در دهانش، برداشتن غذا با چنگال و نوشیدن از یک لیوان. اما این موضوع که آیا کودک شما مایل به استفاده‌ٔ مداوم از این مهارت‌ها سر میز غذا است یا خیر هم داستان دیگری است!

با توجه به خلق‌وخوی فرزندتان، ممکن است در حال حاضر در غذا خوردن خیلی مرتب‌تر شده باشد یا برعکس، از رعایت آداب غذا خوردن دورتر شده باشد. بعد از دومین سالگر تولدش ممکن است ریختن نوشیدنی از دهانش یا ریختن غذا روی دست یا لباسش او را مضطرب کند. از سوی دیگر، ممکن است تا ماه‌ها بعد از این هم از مواد غذایی مانند رنگ‌های بازی انگشتی استفاده کند، یعنی آنها را به این‌طرف و آن‌طرف بمالد و ریخت‌وپاش زیادی هنگام غذا خوردن داشته باشد که تمام اینها طبیعی است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط