رشد کودک در هفتهٔ دوم ماه ۲۴

کودک شما طی این روزها وارد دومین هفته از ۲۴ ماهگی خودش می‌شود. در این مطلب می‌توانید با رشد و بخشی از رفتار کودکتان در هفتهٔ دوم ماه ۲۴ زندگی او آشنا شوید.

تغییر روند رشد

اگر به نظرتان می‌رسد که رشد کودکتان در مقایسه با سال اول زندگی‌اش به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، درست فکر می‌کنید. به طور متوسط تا یک سالگی، وزن کودک سه برابر زمان تولدش می‌شود، اما در سال دوم تنها یک کیلو و ۵۰۰ گرم تا ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم افزایش می‌یابد. اکنون دیگر، کودک نوپای شما خیلی کمتر شبیه یک شیرخوار یا نوزاد به نظر می‌رسد. او می‌ایستد، حرکت می‌کند، فعال است و فربگی و تپل بودن کودکانه‌ٔ او در حال محو شدن است.

همچنین حالتی که بدنش را نگه می‌دارد و حرکت می‌کند نیز تغییر کرده است. گام برداشتن او که همراه با تلوتلو به عقب و جلو بود، حالا به گام‌های روان‌تر و هماهنگ‌تر تبدیل شده است. بیشتر بچه‌ها تا دومین سالگرد تولدشان دیگر می‌توانند اسباب‌بازی‌ها را پشت سرشان بکشند و در حین راه رفتن چیزهایی را حمل کنند و کم‌کم شروع به دویدن خواهند کرد.

خوردن پستانک

با وجود افزایش انفجاری دایرهٔ واژگان یک کودک نوپا و سایر مهارت‌های زبانی‌اش، ممکن است کلافه شوید اگر او اغلب پستانکی در دهانش دارد و در نتیجه نمی‌فهمد چه می‌گوید. پستانک آسیبی کاملاً شناخته‌شده و قطعی به کودک نخواهد زد، اما اگر می‌خواهید کمتر آن را ببینید، می‌توانید سعی کنید استفاده از آن را به زمان‌های خاصی از روز مانند ساعت چرت روزانه محدود کنید.

همچنین اگر به دنبال راهکارهای خوبی برای ترک یا آگاهی کامل از زیان‌های پستانکی هستید که خوردن و مکیدنش هیچ سودی برای کودکان ندارد، می‌توانید مطلب مادرشو در مورد مضرات پستانک خوردن کودکان را بخوانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط