اسباب‌بازی برای کودکان دو ساله تا دو سال و نیمه

اسباب‌بازی برای کودکان دو ساله تا دو سال و نیمه

برای کودک دو ساله تا دو سال و نیمه چه اسباب‌بازی‌ای بخرید؟ اگر این سؤال شما هم هست، در این مطلب با برخی از اسباب‌بازی‌های مناسب کودکان دو سال تا دو سال و نیمه آشنا شوید.

اسباب‌بازی‌های 24 تا 30 ماهگی

فرزند شما اکنون دو ساله و جسورتر از قبل شده است. نافرمانی کودکتان در واقع ناشی از کشمکش بین تمایل او به استقلال و نیاز مداومش به کمک است و کاری که آن هم بارها و بارها انجام می‌دهد، آزمودن محدودیت‌های خودش است. همراه با استقلال، مهارت‌های زبانی نیز رشد یافته است. او اکنون می‌تواند با جملات کوتاه صحبت کند، در صحبت هدفمندتر شده است و به شما می‌گوید چه چیزی را نیاز دارد یا می‌خواهد. او همچنین شروع به درک مفاهیم انتزاعی کرده است. می‌تواند شیر بیشتری بخواهد و می‌پرسد که آیا می‌تواند دیرتر به رختخواب برود یا خیر. اما هنوز نمی‌‌فهمد ماه آینده یا سال آینده یعنی چه. اما غیر از این موارد، او حالا چه اسباب‌بازی‌هایی را دوست دارد؟ 

فرزندتان می‌تواند تصاویری را در ذهن خود شکل دهد و ممکن است بتواند اسباب‌بازی‌های خود را بر اساس اندازه، رنگ یا شکل مرتب کند. حافظه‌اش در حال بهبود است و ممکن است در پایان روز بتواند به شما بگوید که برای ناهار چه چیزی خورده است. اقلیتی از کودکان دو ساله نیز برخی رنگ‌ها و حروف را می‌شناسند و می‌توانند تا 10 یا حتی بیشتر را بشمارند.

کودکان نوپا گروه پرشوری هستند، بنابراین به دنبال اسباب‌بازی‌ها و فعالیت‌هایی باشید که به فرزندتان راهی برای تخلیهٔ انرژی خود می‌دهد. همچنین اسباب‌بازی‌هایی بیابید که ذهن در حال رشد او را به چالش می‌کشد. برخی از اسباب‌بازی‌های مناسب به شکل زیر است.

اسباب‌بازی‌های سواری

کودکتان همچنان عاشق اسباب‌بازی‌های چرخ‌دار است، تا بتواند خود را روی سه‌چرخه و هر شیء چرخ‌داری به جلو هل دهد ولی رکاب زدن دوچرخه احتمالاً هنوز فراتر از توانایی اوست.

به دنبال اسباب‌بازی‌های سواری باشید که تعادل خوبی دارند. محفظه‌های باری یا سبدی که به دوچرخه وصل شود ویژگی خوبی برای سه‌چرخه‌ها هستند؛ به این ترتیب می‌تواند چیزهایی را برای سفرهای خود در آن بگذارد و سپس خالی کند.

توپ‌ها

توپ‌ها هنوز محبوب کودکان این سن هستند، اما اکنون که کودک نوپای شما می‌تواند پرتاب‌های خود را هدف‌گیری کند، حتی بیشتر از قبل محبوب شده‌اند. تعداد کمی از بچه‌های این سن حتی گاهی موفق به انداختن توپ در سبد می‌شوند.

چند سطل یا سبد را به عنوان حلقهٔ بازی بسکتبال آماده کنید و بعد باهم یک بازی هیجان‌انگیز بسکتبال داشته باشید. یا دو خط دروازه بکشید و کودک خود را با نسخۀ ساده‌ای از فوتبال آشنا کنید.

در مورد یک بازی بسکتبال در خانه با کودکان بدانید.

لوازم هنری

فرزندتان را به خلاقیت دعوت کنید. منطقه‌ای را در خانهٔ خود مشخص کنید که نامرتب بودن آن مشکلی ندارد. برای تشویق هنر، از کودک نوپایتان بخواهید تصویر چیزهایی را بکشد، مثل آسمان، چمن، یا حتی صدای باران. رنگ‌های قابل شست‌وشو و چند فرچهٔ پهن آماده و تماشا کنید که چگونه این افزودنی‌ها فرایند ساخت آثار خلاقانه را سرعت می‌بخشند.

مطالب آموزش هنر به بچه‌ها را ببینید.

سازهای کوبه‌ای

در این سن، موسیقی الهام‌بخش رقصیدن، دست زدن، چرخیدن، پریدن و حتی فریاد زدن است. پس چرا با دادن سازهٔ دایره‌زنگی یا طبل یا چوب ریتم به فرزندتان سروصدا را بیشتر نکنید؟ ژانرهای مختلف موسیقی را آزمایش و از کودک خود دعوت کنید تا یک همنوازی را رهبری یا اجرا کند.

در مورد تشویق کودک موسیقیدان خود بدانید.

لباس‌های نمایشی

علاقه به بازی وانمودی در این سن‌ها اوج می‌گیرد. یک کشو یا جعبه‌ای برای لباس‌های نمایشی تعیین کنید و آن را با مجموعه‌ای از پیراهن‌ها، دامن‌ها، کلاه‌ها، کفش‌های پاشنه‌بلند، هر چیزی که ممکن است الهام بخش بازی و جست‌وخیز باشد، پر کنید.

اگر هیچ تأثیر دیگری هم نداشته نباشد، حداقل یک بهانهٔ خوب برای لباس پوشیدن و رقصیدن است، یعنی همان ورزشی که به نظر می‌رسد بچه‌های دو ساله دوست دارند.

تجهیزات خانگی سایز کودک

اسباب‌بازی‌های مربوط به بازی نمایشی باید واقع‌گرایانه باشند. بنابراین مجموعه‌ای از ظروف اسباب‌بازی‌، قابلمه، تابه و مواد غذایی پلاستیکی بخرید. یک میز و صندلی کوچک بچینید تا کودکتان روی آن مهمانی‌های چای و شام برگزار کند. یک جاروی کوچک یا حتی یک جاروبرقی کوچک تهیه کنید تا تمیز کردن را جذاب کنید.

یک درام خانگی برای کودکتان بسازید.

اسباب‌بازی‌های ساختمانی

فرزند شما ممکن است به امکانات ساخت و سازی جدید علاقه‌مند شود. گزینه‌ها شامل لگوهای غول‌پیکر یا ست‌های بازی دارای قطعات قابل اتصال است. فرزند شما می‌تواند اتوبوس، قطار یا یک مزرعه و خانه‌های مبله بسازد.

پازل و بازی‌های مخصوص دست‌های چابک

چابکی دست فرزندتان فرصت‌های بازی جدیدی را برای او فراهم کرده است. او راحت‌تر می‌تواند فنجان‌ها را طوری بچیند که یکی داخل دیگری جا بگیرد، پازل‌های چهار یا پنج‌تکه‌ای را حل کند، از مجموعه‌ای از کلیدهای پلاستیکی برای باز کردن درهای یک خانهٔ پلاستیکی استفاده کند و لباس‌های مجهز به بند، چسب و سگک را به عروسکش بپوشاند و از تنش دربیاورد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط