اسباب‌بازی برای بچه‌های دو سال و نیمه تا سه سال

اسباب‌بازی برای بچه‌های دو سال و نیمه تا سه سال

برای کودک دو سال و نیمه تا سه ساله‌تان چه اسباب‌بازی‌هایی بخرید؟ در این مطلب با خرید اسباب‌بازی برای بچه‌های 30 تا 36 ماهه یا همان دو سال و شش ماهه تا سه ساله آشنا شوید.

اسباب‌بازی کودکان 30 تا 36 ماهه

وقتی فرزندتان به سومین سالگرد تولد خودش برسد، احتمالاً برای اسباب‌بازی‌های چالش‌برانگیزتر آماده خواهد شد. کودکان در این سن معمولاً در پیاده‌روی، دویدن و پریدن ماهر و اهل رقابت هستند، بنابراین بازی با تجهیزات ورزشی سبک و سایز کوچک می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. او همچنین شروع به برقراری ارتباط با بچه‌های دیگر و توجه به آنها می‌کند و بنابراین اکنون می‌تواند زمان خوبی برای امتحان کردن بازی‌های گروهی باشد.

کودک نوپای شما هرچه بزرگ‌تر می‌شود به طور فزاینده‌ای تخیل‌گرا می‌شود و شروع به خلق داستان‌ها، شخصیت‌ها، پیرنگ‌های داستانی و ماجراهای خود می‌کند. خلاقیت او را با فراهم کردن وسایلی برای بازی وانمودی تشویق کنید. برای مثال، یک جعبهٔ مقوایی ساده می‌تواند به واگن، سفینهٔ فضایی، قلعه و بسیاری چیزهای دیگر تبدیل شود. همچنین برخی از اسباب‌بازی و وسایل بازی بچه‌های در این سن اینهاست:

پازل‌ها

کودکان در این سن در حال توسعهٔ مهارت‌ حل مسئله و بهبود هماهنگی دست و چشم خود هستند و هیچ چیز این توانایی‌های جدید را بهتر از پازل‌های ساده تست نمی‌کند. به دنبال پازل‌هایی با قطعات بزرگ و یک تصویر ساده و قابل تشخیص بگردید. برخی پازل‌ها حتی یک سینی دارند که قطعات آن را در خود جا می‌دهند و در نتیجه کار با آنها ساده‌تر است.

بازی‌های رومیزی یا بازی‌های حافظه

اگر فکر می‌کنید کودکتان از نظر تکاملی آماده است، یک بازی رومیزی ساده برای بچه‌های کوچک‌تر از سه سال پیدا کنید. یادگیری نحوهٔ بازی‌های رومیزی، مانند مار و پله، یا یک بازی کارتی، مانند بازی‌های حافظه، رشد مغز کودک نوپا را تقویت می‌کند. مخصوصاً در مورد بازی‌های حافظه، او از تلاش برای جفت کردن چیزهایی که شبیه هم هستند لذت خواهد برد و ممکن است هر وقت موفق شود، از شدت خوشحالی جیغ بکشد.

ظروف، قابلمه و تابه‌های اسباب‌بازی

بچه‌های این سن عاشق تظاهر و بازی‌های خیالی هستند و تقلید از مادر و پدر یکی از چیزهایی است که بیشتر از همه دوست دارند. یک ست آشپزخانه اسباب‌بازی ممکن است الهام‌بخش ساخت معجون‌های خیالی شود. چند ظرف غذای مینیاتوری مانند جعبه‌های خالی زعفران و هل را اضافه کنید تا کودک شما آماده پخت و پز شود.

ست‌های ساختمانی

بیشتر کودکان نوپا در این سن توی چیدن لگوها مهارت دارند، اما این بدان معنا نیست که این بازی جذابیت خود را از دست داده است. آنها به خصوص از لگو‌هایی که به هم قفل می‌شوند، مانند لگوهای برند Mega Bloks یا Lego Duplo، خوششان می‌آید، زیرا می‌توانند از قوهٔ تخیل و هماهنگی چشم و دست خود برای ساختن برج‌های بلندتر و پیچیده‌تر استفاده کنند. بچه‌ها لگوهای چوبی را نیز همیشه دوست دارند.

لوازم هنری

کودکان همیشه آماده و مایل به بازی با لوازم هنری هستند، بنابراین مطمئن شوید که ابزارهای لازم این حرفه را در اختیار دارد. یک کیت هنری با انواع مواد مختلف پیدا کنید، یا خودتان با جمع‌آوری لوازمی که می‌خواهید و قرار دادن آنها در یک جعبه، یک کیت درست کنید. در مورد آموزش هنر به کودکان بدانید.

مدادرنگی، آبرنگ، وسایل اولیهٔ کلاژ مانند مجلات و روزنامه‌ها، کاغذهای رنگی، مقوا و رنگ انگشتی گزینه‌های خوبی برای بچه‌های این سن هستند؛ فقط مطمئن شوید که همه چیز قابل شست‌وشو و غیرسمی است. استفاده از مدادشمعی و ماژیک نیز کودک شما را برای یادگیری نحوهٔ نوشتن آماده می‌کند.

تجهیزات فضای باز

وقتی مهارت‌های فیزیکی کودکتان واقعاً شروع به رشد می‌کند، عاشق اسباب‌بازی‌هایی خواهد بود که به او امکان می‌دهد این توانایی‌های تازه‌یافته را آزمایش کند. تاب و تجهیزات ورزشی مانند توپ‌ و چوب بیسبال پلاستیکی، توپ‌ بسکتبال مینیاتوری و سبد، توپ‌های نرم فوتبال و وسایل بازی گلف برای این گروه سنی مناسب هستند.

کتاب‌ها

از آنجا که مهارت‌های زبانی و دایرۀ واژگان کودکان نوپا پیچیده‌تر می‌شود، از همیشه مهم‌تر است که دور و بر فرزندتان را پر از کتاب‌های مناسب سن او کنید. کودکان در این سن شروع به دنبال کردن روایت‌ داستان‌ها می‌کنند و می‌توانند کلمات و داستان‌های پیچیده‌تری را درک کنند. بد نیست که آثار کلاسیک را در صدر قرار دهید.

مطلب تربیت کودک کتابخوان را ببینید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط