رشد جنین دوقلو در چهار هفتگی

رشد جنین دوقلو در چهار هفتگی

در هفتهٔ چهارم بارداری دوقلویی چه اتفاقی برای جنین‌ها می‌افتد و آنها چطور رشد می‌کنند؟ در این مطلب با چهار هفتگی رویان‌های دوقلو آشنا شوید. همچنین شما می‌توانید با داشتن یک اپ بارداری مناسب، هفته به هفته‌های بارداری را با دقت بیشتری دنبال کنید.

رشد جنین‌های دوقلو: چهار هفتگی

سه تا چهار هفته بعد از لقاح که تقریباً پنج تا شش هفته بعد از شروع آخرین پریود است، جنین به اندازه‌ای هورمون hCG ترشح کرده که در تست‌های بیبی چک بارداری قابل تشخیص است. در این زمان دورهٔ پریود شروع نخواهد شد و در صورت استفاده از یک تست بیبی چک می‌توانید متوجه شوید که باردار هستید. دوقلوهای شما حالا رویان یا جنین‌هایی ابتدایی هستند و از دو لایه سلول تشکیل شده‌اند که تمام اندام‌ها و اعضای بدنشان از آنها به وجود می‌آیند. تا هفته‌ٔ آینده، هر جنین هم کیسه‌ٔ آمنیوتیک یا کیسهٔ آب و جفت خودش را به ترتیب زیر خواهد داشت:

کیسهٔ آمنیوتیک: تا هفتهٔ آینده، این حفره رویان را احاطه می‌کند و در تمام دوران بارداری، کودک را در خودش نگه می‌دارد.

رویان: تمام ارگان‌ها و اعضای بدن کودکانتان از دو لایه سلول که در حال حاضر رویان را تشکیل می‌دهند به وجود خواهند آمد. این دو لایه اپی‌بلاست و هیپوبلاست هستند.

جفت بدوی: سلول‌های جفت بدوی در حال تونل زدن به داخل پوشش دیواره‌ٔ رحم هستند و با این کار فضاهایی ایجاد می‌کنند تا خون به داخل آن جریان یابد و از اواخر این هفته، مواد مغذی و اکسیژن را برای کودکان ببرد.

کیسهٔ زرده: کیسهٔ زرده گلبول‌های قرمز خون کودکان شما را تولید می‌کند و مواد مغذی را تا زمانی که جفت آمادهٔ بر عهده گرفتن این وظیفه باشد، تأمین خواهد کرد.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر از وزن، قد و رشد جنین، مطلب رشد جنین در هفتهٔ چهار بارداری را ببینید.

نکات مهم وضعیت مادر در هفتهٔ چهارم بارداری را بخوانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط