کودک از چه سنی می‌تواند ذرت و پاپ‌کورن بخورد؟

کودک از چه سنی می‌تواند ذرت و پاپ‌کورن بخورد؟

ذرت معمولاً یک غذای سالم برای کودکان شیرخوار است، اما باید حتماً به شکل پوره دربیاید و با دانه‌های درشت و له‌نشده به کودک داده نشود. اما پاپ‌کورن یک غذای خطرناک برای کودکان و به ویژه بچه‌های زیر یک سال است. در این مطلب می‌توانید با سن و زمان مناسب خوردن ذرت و پاپ‌کورن برای کودکان آشنا شوید.

سن و شکل مناسب خوردن ذرت برای کودک

از زمانی که کودک خوردن مواد غذایی کمکی را شروع می‌کند که معمولاً در شش ماهگی است، ذرت می‌تواند بخشی سالم از برنامهٔ غذایی او باشد. به شرطی که تا وقتی کودک دندان درمی‌آورد و می‌تواند دانه‌های ذرت را کاملاً و خوب بجود، دانه‌های ذرت را در یک مخلوط‌کن یا غذاساز پوره کنید تا خوردن آن بی‌خطر باشد. همچنین اگرچه ذرت از مواد غذایی خیلی آلرژی‌زا نیست، اما باز هم گاهی می‌تواند باعث آلرژی شود.

بیشتر کودکان می‌توانند پس از اینکه چند غذای معمول و اولیهٔ کودکان شیرخوار مثل حریره‌ها، پورهٔ گوشت، پورهٔ سبزیجات یا میوه‌ها را بدون هیچ واکنش آلرژیکی خورده‌اند، چیزهایی مثل ذرت را هم امتحان کنند. پس شاید بهتر نباید در این مورد ابتدا با پزشک کودکتان نیز صحبت کنید، به خصوص اگر کودکتان اگزمای مزمن یا یک آلرژی غذایی دارد.

سن و شکل مناسب خوردن پاپ‌کورن برای کودک

کارشناسان می‌گویند هرگز به کودکتان پاپ‌کورن ندهید، زیرا پاپ‌کورن با لبه‌های تیز و پوسته‌هایی که دارد یکی از چیزهایی است که می‌تواند حتی در گلوی یک بزرگسال هم گیر کند و باعث عق زدن و خفگی شود.

چهار سالگی زودترین زمانی است که می‌توانید به کودک اجازه دهید پاپ‌کورن بخورد، اما تا آن زمان، دندان‌های کودکتان توانایی خرد کردن دانه‌های ذرت به اندازه‌ای که برای جلوگیری از خفگی کافی و مناسب باشد ندارد.

همچنین وقتی به کودکتان پاپ‌کورن می‌دهید، فقط دانه‌های نرم را به او بدهید، زیرا همچنان دانه‌های ذرتی که کاملاً باز نشده‌ یا نیمه‌باز است نیز می‌تواند در گلوی کودک گیر بیفتد و مسیر تنفسی او را ببندد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط