پد سینۀ یک‌بارمصرف یا پد قابل شست‌وشو

پد سینۀ یک‌بارمصرف یا پد قابل شست‌وشو

پد سینه یا پد شیردهی یکی از وسایل مورد نیاز مادران در فهرست لوازم شیردهی است که شاید شما هم بعد از خواندن مطالبی در مورد خرید پدهای شیردهی، همچنان بین استفاده از پدهای سینۀ یک‌بارمصرف و پد قابل شست‌وشو مردد مانده باشید. با شناخت ویژگی‌های هر کدام و با توجه به اولویت‌های شخصی می‌توانید برای خرید بهتر تصمیم بگیرید. حتی ممکن است در آخر نتیجه بگیرید که می‌خواهید از هر دوی آنها استفاده کنید. برای مثال در مواقعی که بیرون از خانه هستید، برای راحتی بیشتر از پد یک‌بارمصرف و در خانه برای صرفه‌جویی در هزینه‌ از پد‌های قابل شست‌وشو استفاده کنید. در این مطلب ویژگی‌های هر دو نوع پد با یکدیگر مقایسه شده است که شاید بتوانید بر اساس آنها راحت‌تر تصمیم بگیرید.

راحتی

پدهای قابل شست‌وشو برای استفادۀ مجدد نیاز به شسته‌ شدن دارد و اگر بخواهید دوباره از آنها استفاده کنید، پس از تعویض باید پد مرطوب را بشویید یا در یک کیسه نگه دارید تا بعداً آن را بشویید. اما اگر سهولت در استفاده برای شما در اولویت است می‌توانید روی استفاده از پدهای یک‌بارمصرف حساب کنید.

ضخامت

پد یک‌بارمصرف در ضخامت‌های مختلف پیدا می‌شود. پد قابل شست‌وشو معمولاً دارای ضخامت بیشتری نسبت به پدهای یک‌بارمصرف است. هرچه ضخامت پد بیشتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که پد مورد استفادۀ شما از زیر لباستان مشخص باشد.

هزینه و قیمت

شاید پد‌های قابل شست‌وشو در ابتدا گران‌تر به‌ نظر برسد، اما استفادۀ آنها در بلندمدت نسبت به پدهای یک‌بارمصرف اقتصادی‌ و کم‌هزینه‌تر است.

قابلیت چسبیدن به سوتین

بیشتر پدهای یک‌بارمصرف در قسمت پشتی چسب دارند. این چسب باعث می‌شود تا پد در سوتین یا سوتین شیردهی شما ثابت بماند و تکان نخورد. این مزیت به‌ خصوص در زمانی‌ که بیرون از خانه هستید کاربرد دارد، اما پد قابل شست‌وشو چسب ندارد.

قدرت جذب

قدرت جذب پدهای یک‌بارمصرف نسبت به پدهای قابل شست‌وشو بیشتر است. بنابراین، پدهای قابل شست‌وشو زودتر نیاز به تعویض دارند.

جریان‌ داشتن هوا

پدهای یک‌بارمصرف مناسب، طوری طراحی شده است که قابلیت رد‌ و بدل کردن هوا را بین سینه و پد داشته باشد، اما عموماً پدهای یک‌بارمصرف به دلیل لایۀ پلاستیکی پشتشان رطوبت را در خود نگه‌ می‌دارد. در صورت عوض‌‌ نکردن به‌موقع پد، این رطوبت می‌تواند باعث ایجاد عفونت در سینه شود. اما در پدهای قابل‌ شست‌وشو هوا به‌ راحتی جریان دارد.

دوستدار محیط زیست

پدهای یک‌بارمصرف زبالۀ زیادی ایجاد می‌کنند. اگر شما هم نگران نحوۀ بازیافت این محصول یا چگونگی برگشت آن به چرخۀ طبیعت هستید، بد نیست به فکر خرید و استفادهٔ پد‌های قابل شست‌وشو باشید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط