هفت سال و شش ماه: مطالعهٔ جذاب

کودک شما همچنان هفت سال و شش ماهه است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هفت سال و شش ماهه آشنا شوید.

مطالعهٔ جذاب

مطالعه را برای کودکان جذاب کنید. فعالیت‌های ساده می‌توانند اشتیاق کتابخوان‌های مبتدی را به این فعالیت تقویت کنند. این کارها را امتحان کنید:

نشانگر کتاب یا بوک‌مارک درست کنید: از کاغذهای براق یا مقوا استفاده کنید. نوارهای درازی به اندازه‌ٔ طول کتاب و به عرض ۲/۵ سانت برش دهید. در قسمت بالای آن سوراخی برای رد کردن نخ یا روبان ایجاد کنید. کودک خود را با چسب اکلیلی، ماژیک، پولک یا سایر وسایل تزئینی آزاد بگذارید تا آن را تزئین کند.

به شکل‌های متنوع برایش کتاب بخوانید: برای بچه‌ها بسیار هیجان‌انگیز است وقتی شخصی را که مقابلشان ایستاده است با موضوع کتاب ارتباط دهند. پس در برنامه‌های داستان‌خوانی برای کودکان حضور پیدا کنید، چون هفت ساله‌ها هنوز هم دوست دارند برایشان کتاب خوانده شود. شما همچنین می‌توانید به اجرای نمایش و تئاتر کودکان بروید.

داستان‌های یکسان را از رسانه‌های مختلف بشنوید: به نسخه‌ٔ صوتی داستانی که در کتابی خوانده‌اید گوش دهید یا اگر فیلمی بر اساس یک کتاب دیدید، بعداً نسخهٔ اصلی آن را بخوانید و در مورد این موضوع که کدام نسخه، یعنی کتاب یا فیم بهتر بود و چرا صحبت کنید.

نکتهٔ والدین: وقت‌گذرانی و قرار با همسرتان

آیا روزهای زندگی مشترک شما و همسرتان وقتی هنوز فرزندی نداشتید، اکنون خاطره‌ای تار و مبهم است؟ در غوغای زندگی خانوادگی روزمره، گاهی اوقات لازم است برای برقراری ارتباط با شریک زندگی خود به شکل برنامه‌ریزی‌شده عمل کنید.

در نظر بگیرید که یک جلسه در هفته پرستار بچه داشته باشید تا بتوانید با هم بیرون بروید، خواه مهمانی یا بلیت کنسرتی افسانه‌ای را داشته باشید، خواه جای خاصی برای رفتن نداشته باشید. شب قرار دونفره فکر‌ٔ خوبی است، حتی اگر فقط به کافه‌ای بروید که در آن می‌توانید بدون اینکه کسی جملاتتان را قطع کند و ترجیحاً درباره‌ٔ موضوعی غیر از فرزندتان صحبت کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط