هشت سال و ۱۱ ماه: ۹ سالگی مبارک

حالا ۹ سال کامل از روزی که کودکتان به دنیا آمده گذشته است. مادرشو این اتفاق مهم و تولد فرزندتان را به خودش، شما و کودکتان تبریک می‌گوید. در این مطلب با هفتهٔ آخر هشت سالگی کودکتان آشنا شوید.

تولدت مبارک

به آستانه‌ٔ ۹سالگی رسیدید. انتظار شما از سال آینده چیست؟ خواهید دید که فرزندتان منظم‌تر می‌شود و ابتکار و خلاقیت بیشتری از خود نشان می‌دهد؛ حداقل در مورد چیزهایی که به آنها علاقه دارد.

بچه‌های ۹ ساله غالباً از داشتن زمانی برای تنها بودن لذت می‌برند. ممکن است کتاب بخوانند، نقاشی بکشند، به موسیقی گوش دهند، اسکیت‌سواری کنند یا فقط خیال‌پردازی کنند. آنها از این زمان برای اصلاح و پیراستن درک خود از آنچه هستند و فردیتشان استفاده می‌کنند و این یک تغییر و تحول مهم قبل از بلوغ است.

فعالیت‌های مورد علاقهٔ ۹ ساله‌ها سرگرمی و ورزش است. فرزند شما که موجودی با انگیزه‌های اجتماعی است، زمان زیادی را صرف مقایسه‌ٔ علاقه‌مندی‌های خودش مثل برنامه‌های تلویزیونی، بازیکنان، بازیگران و آهنگ‌ها با همسالان می‌کند.

تغییرات بزرگی در پیش است. بدن فرزند شما شروع به تغییر می‌کند، مدرسه چالش برانگیزتر می‌شود، روابط دوستی پیچیده‌تر می‌شوند و فراهم کردن پایگاهی امن و مهرآمیز در طول این همه تغییر یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای فرزند خود انجام دهید.

نکتهٔ والدین: نه خیلی بزرگسالانه و نه خیلی کودکانه

در این سن بحث و مشاجره بین والدین و فرزند اغلب کمی افزایش می‌یابد. هر کدام از شما در مورد آنچه از یکدیگر انتظار دارید نظرات قطعی و محکمی دارید.

فرزند شما بین خواست دویدن با بچه‌های بزرگ، چون قطعاً الان خودش را بزرگ می‌بیند و بعضی وقت‌ها خواست بازی با اسباب‌بازی‌های قدیمی‌ و وقت‌گذرانی با پدر و مادر سرگردان است.

با ورودش به این دوران مهم زندگی، کمی او را درک کنید. محدودیت‌هایی تعیین کنید، یعنی کاری که در واقع شکلی از عشق و علاقه است و به آنها پایبند باشید. اما تلاطم عاطفی فرزند خود را نیز درک کنید.

با فرزند ۹ سالهٔ خود به شکلی نه خیلی بزرگسالانه و نه خیلی کودکانه رفتار کنید و این چیزی است که همیشه به شرایط ارتباط دارد و باعث می‌شود شما همیشه مراقب و هشیار بمانید.

جشن تولد شاد و زیبایی داشته باشید! مادرشو باز هم تولد ۹ سالگی کودکتان را تبریک می‌گوید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط