مجوز کار پرستار بچه

مجوز کار پرستار بچه

آیا پرستار بچه‌ مجوز کار دارد؟ این ممکن است سؤالی باشد که بسیاری از والدین به دنبال جواب آن هستند. فرایند مجوزدهی به پرستاران را در ایران، وزارت بهداشت انجام می‌دهد و لازم است که یک پرستار بچه مجوز کار معتبری داشته باشد ولی غیر از داشتن مجوز، خود شما هم بهتر است به دنبال علائم، نکات و موارد مهمی باشید که نشان می‌دهد پرستار کودکتان کارش را جدی می‌گیرد. در این مطلب می‌توانید با مجوز کار پرستار بچه آشنا شوید.

مفهوم مجوز کار پرستار بچه

یک پرستار بچه لازم است در رشته‌هایی مانند کودکیاری، پرستاری یا روان‌شناسی تحصیل کرده باشد. داشتن تخصص و دانش مرتبط برای بسیاری از والدین و مراکز خدماتی و کاریابی مهم است. اما در برخی موارد نیز برای استخدام یک پرستار بچه ممکن است شرایط تحصیلی مطرح نباشد و علاقه و تجربهٔ فرد در نظر گرفته شود.

برخی پرستاران نیز در دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه و احیای قلبی ریوی، رشد و تکامل کودک و تغذیهٔ کودکان شرکت می‌کنند. مؤسسات آموزشی ممکن است به پرستارانی که یک دورهٔ آموزشی خاص را کامل کرده‌اند مدرک بدهند که این موضوع متفاوت از داشتن مجوز از طرف وزارت بهداشت است. اما از آنجا که پرستارتان مسئول ایمنی هر روزهٔ کودک شما خواهد بود، این مهم است که شخصی را پیدا کنید که احیای قلبی ریوی و کمک‌های اولیه در مورد کودکان را می‌داند. در مقابل نیز برخی پرستاران تحصیلاتی مرتبط در زمینهٔ آموزش کودک دارند که یک مزیت مفید است اما جایگزین تجربهٔ مراقبت از کودکان نمی‌شود.

مراکز و مؤسسات معرفی پرستار بچه

مرکز پرستاری یک سرویس استخدامی است که ممکن است مجوز وزارت کار و وزارت بهداشت را داشته باشد. مؤسسات پرستاری، متقاضیان پرستاری بچه را ثبت‌نام و پس از انجام مصاحبه غربالگری خواهند کرد و تنها متقاضیان واجد صلاحیت را می‌پذیرند.

یک موسسهٔ پرستاری خوب همچنین معرف‌های متقاضیان را بررسی می‌کند و از آنها گواهی عدم سوء‌پیشینه می‌گیرد و ممکن است حتی پرستاران را ملزم کند که یک آزمایش خون، معاینات و آزمایشات مشخصی برای نبود برخی بیماری‌ها بدهند.

بنابراین اگر پرستاری استخدام کنید که توسط یک موسسهٔ پرستاری خوشنام به شما معرفی شده است، می‌توانید تقریباً مطمئن باشید که او واجد استاندارد‌های صلاحیتی مناسبی است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط