وسایل مورد نیاز روز اول پیش‌دبستانی کودک چیست؟

وسایل مورد نیاز روز اول پیش‌دبستانی کودک چیست؟

آماده‌سازی وسایل پیش‌دبستانی به چه شکل است و چطور کیف پیش‌دبستانی کودک یا کیف مدرسه را برای کودکتان آماده کنید؟ در این مطلب با وسایلی که برای روز اول پیش‌دبستانی نیاز دارید و وسایلی که فرزندتان باید داشته باشد‌ آشنا شوید.

کوله‌پشتی

به دنبال کوله‌ای راحت، بادوام، مقاوم در برابر آب، با باز و بسته شدن آسان برای انگشتان کوچک کودکتان باشید و یک کیف‌ بزرگ مخصوص بچه‌های بزرگ‌تر را روی دوش کودک پیش‌دبستانی خود نیندازید. کوله‌پشتی که با عکس شخصیت‌های دوست‌ٔاشتنی زودگذر بچه‌ها تزئین شده باشد، به خوبی یک کولۀ معمولی به رنگ مورد علاقۀ کودکتان عمر نمی‌کند. پس اولویت با رنگ و طرح‌های ساده‌تر است.

یک نکته را نیز به یاد داشته باشید که نام فرزندتان را روی کوله‌پشتی او، یعنی جایی که هر غریبه‌ای بتواند آن را ببیند ننویسید، اما حتماً یک برچسب اسم مقاوم در برابر کنده شدن داخل کیفش قرار دهید.

کوله مدرسه

ظرف غذا

مطمئن شوید ظرف غذای فرزندتان که در برابر آب مقاوم است، به راحتی باز و بسته می‌شود و برای جا دادن نوشیدنی و ساندویچ به اندازهٔ کافی جادار است. همچنین بخش‌های کوچک جداگانه‌ای برای میوه و سایر تنقلات دارد.

اگر قمقمه می‌خرید، به خاطر داشته باشید که بطری‌های استیل ضدزنگ عایق‌دار با دهانۀ گشاد، انتخاب بهتری نسبت به مدل‌های شیشه‌ای و شکستنی هستند. برای بچه‌های کوچک، به جای قمقمه‌هایی که نیاز به ریختن مایع در یک لیوان دارند و نمی‌توان مستقیماً از آنها خورد، از بطری‌های نی‌دار یا مشابه بطری آب معدنی استفاده کنید.

میان‌وعده و خوراکی

غذاها و میان‌وعده‌های سالم، مانند آجیل، بسته‌های کشمش کوچک، پنیر و آب‌میوه 100 درصد طبیعی خانگی را در پرس‌های تک‌نفره بسته‌بندی کنید و فراموش نکنید که برای ساندویچ و خوراکی‌ها بهتر است از فویل و کیسه‌های کاغذی یا پارچه‌ای استفاده کنید تا فرزندتان هم کمتر مصرف کردن پلاستیک را یاد بگیرد.

یک عروسک یا شیء محبوب

اگر کودک شما در پیش‌دبستانی برنامۀ خواب و استراحت دارد، ببینید آیا به تشک نیاز دارد یا خیر و بگذارید خودش یک پتوی کوچک یا کیسه خواب و بالش را انتخاب کند. اگر پیش‌دبستانی اجازۀ بردن یک اسباب‌بازی را می‌دهد، یک شیء محبوب را همراهش بفرستید تا به او کمک کند به خواب برود و اضطراب روزهای اول مهد و مدرسه را کاهش دهد.

بردن عروسک به پیش دبستانی

لباس و پوشاک

داشتن لباس جدید، رفتن به پیش‌دبستانی را به یک رویداد خاص تبدیل می‌کند. فراموش نکنید که چکمه‌ها و کت بارانی سال گذشته را از لحاظ اندازه بودن بررسی کنید و در صورت نیاز، چکمه‌ و کت جدید بخرید. اما غیر از یک دست لباسی که می‌پوشد، لباس زیر یا پوشک اضافی و یک دست لباس اضافه نیز مورد نیاز است.

این لباس‌ها برای پریدن در گودال‌های آب، گِل‌بازی و حوادث مربوط به توالت است که حوادثی اجتناب‌ناپذیر هستند. اگر کودک شما هنوز پوشک یا شورت آموزشی می‌پوشد، ببینید پیش‌دبستانی آنها را تهیه می‌کند یا باید خودتان ببرید. اگر نه، یک بستۀ بزرگ از آنها را بخرید، نام او را روی آن‌ بنویسید و در روز اول همراهش به مدرسه بفرستید.

نوشت افزار و وسایل کار

اگرچه برای تکلیف داشتن کمی زود است، اما شاید از فرزند شما خواسته شود چند پروژه را در طول سال انجام دهد و تقریباً حتمی است که فرزندتان بخواهد در خانه مهارت‌های جدید برش زدن، چسباندن و رنگ‌آمیزی را تمرین کند. هرچه در پایه‌های ابتدایی بالاتر می‌رود، تکالیف درسی حضور بیشتری در زندگی پیدا می‌کند، پس حتماً مداد، کاغذ، قیچی و سایر لوازم ضروری مدرسه را تهیه کنید.

لوازم تحریر مدرسه

داشتن دفتر خاطرات شخصی، به‌ علاوۀ خودکارها و مدادهای تازه، نه‌ تنها باعث می‌شود بچۀ دبستانی شما احساس کند خیلی بزرگ شده است، بلکه این وسایل او را به نوشتن، نقاشی و خواندن نیز تشویق می‌کنند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط