رضایت از ظاهری خوشایند برای مادران باردار

رضایت از ظاهری خوشایند برای مادران باردار

جنین درون بدن شما در حال آمادگی برای شروع یک زندگی است. با بزرگ‌تر شدن جنین، بدن شما نیز احتیاج به کمی حجم اضافه دارد تا نیازهای جنین را برطرف کند، بنابراین عجیب نیست اگر چاق‌تر از قبل شده‌اید. این موضوع برای بعضی از زنان چندان خوشایند نیست و اگر با خشکی پوست و ضخیم شدن موها نیز همراه باشد، می‌تواند به آنها احساس بدتری بدهد. برای داشتن حسی خوب نسبت به بدن خود در دوران بارداری می‌توانید نکاتی را به خاطر بسپارید که برای مراقبت از پوست، لباس پوشیدن، ورزش و آرایش کردن وجود دارد. در این مطلب می‌توانید با مواردی برای داشتن ظاهری زیبا در دوران بارداری آشنا شوید.

پوست و مو

در دوران بارداری ممکن است تغییراتی در پوست و موی شما به وجود بیاید. در این دوران ریزش موها کمتر می‌شود. اگر موهایتان پرپشت شده و شستن آن برایتان سخت است، می‌توانید موهایتان را به فرمی که دلتان می‌خواهد کوتاه کنید و حالتشان را عوض کنید. همچنین در دوران بارداری ممکن است پوست شما کمی خشک شود یا حس کنید که پوستتان به زیبایی قبل نیست. می‌توانید برای داشتن پوستی لطیف‌تر، از صابون‌های مناسب پوستتان استفاده کنید و بعد از حمام کردن از لوسیون استفاده کنید. اگر همچنان از پوستتان راضی نبودید، شاید بهتر باشد به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید و از او بخواهید که مراقبت‌های پوست را در دوران بارداری به شما آموزش بدهد.

ناخن‌ها

در دوران بارداری سرعت رشد ناخن‌ها بیشترمی‌شود. شاید بد نباشد ناخن‌هایتان را برای تنوع پدیکور و مانیکور کنید. حتی اگر از شکل ناخن‌ها راضی نیستید، می‌توانید برای کاشت ناخن اقدام کنید یا ناخن‌هایتان را به شکلی دلخواه لاک بزنید. توجه داشته باشید که در تمام فرایند کاشت و مانیکور یا پدیکور کردن ناخن‌ها، نباید خراشی روی پوست شما ایجاد شود. این نکته را به آرایشگر گوشزد کنید. همچنین زمانی که خودتان ناخن‌ها را لاک می‌زنید یا آنها را با استون یا لاک‌پاک‌کن پاک می‌کنید، باید در و پنجره‌ها را باز بگذارید یا دستگاه تهویه را روشن کنید.

ورزش کردن

بارداری زمان استراحت مطلق نیست. سعی کنید در دوران بارداری فعال باشید. فعال بودن به این معنی نیست که بیشتر از قبل انرژی صرف کنید، بلکه بهتر است ورزش‌های مخصوص بارداری را در برنامۀ روزانۀ خود بگنجانید تا حس بهتری نسبت به بدنتان پیدا کنید. اگر فکر می‌کنید بیش از اندازۀ مورد نیاز، وزن اضافه کرده‌اید، باید با یک پزشک صحبت کنید و هرگز با هدف کم کردن وزنتان ورزش نکنید. شنا و یوگا می‌تواند به شما حس بهتری بدهد. داشتن تغذیۀ مناسب و ورزش می‌تواند به حفظ سلامت و شادابی شما در دوران بارداری و همچنین وزن‌گیری مناسب در این دوران کمک کند. پیاده‌روی روزانه و انجام حرکات سبک ورزشی در کنار یوگا می‌تواند گزینه‌های خوبی برای فعالیت بدنی در دوران بارداری محسوب شود.

پوشاک مناسب

در دوران بارداری می‌توانید از بعضی لباس‌های قبل از بارداری خود استفاده کنید. اما اگر لباس‌های قبلی شما دیگر برای استفاده در این دوران مناسب نیست، شاید لازم باشد لباس‌های مناسب بارداری را انتخاب کنید. اگر امکانش را دارید، برای داشتن حسی خوب به خرید بروید و چند دست لباس مخصوص بارداری بخرید. یکی از نکته‌هایی که در خرید لباس باید به آن توجه کنید، این است که لباس نباید در ناحیۀ شکم خیلی تنگ باشد. همچنین می‌توانید از رنگ‌های متنوع و شاد برای انتخاب لباس‌های بارداری استفاده کنید. در خانه نیز می‌توانید از سارافن‌های مخصوص بارداری استفاده کنید. همچنین در انتخاب کفش و کیف در دوران بارداری، علاوه بر آن که به زیبایی آنها توجه می‌کنید، باید به راحتی و مناسب بودنشان نیز توجه داشته باشید.

آرایش کردن و رنگ مو

اگر فکر می‌کنید به زیبایی سابق نیستید و بارداری، زیبایی شما را تحت تأثیر قرار داده است، باید بدانید که شما در دوران بارداری نیز می‌توانید کمی آرایش کنید. توجه داشته باشید که بهتر است از لوازم آرایش امن و مرغوب در دوران بارداری استفاده کنید. شاید بهتر باشد کمی نوع آرایش خود را در این دوران عوض کنید. مثلاً رنگ همیشگی سایۀ خود را تغییر دهید یا ماتیک جدیدی را امتحان کنید. بهتر است ماتیک یا روژ لب قرمزتان را کنار بگذارید، زیرا ممکن است حاوی سرب باشد. توجه داشته باشید که اگر لوازم آرایشتان بدبو شده یا تغییر رنگ داده است، دیگر از آنها استفاده نکنید. همچنین در دوران بارداری نیز می‌توانید موهای خود را رنگ کنید. اگرچه لازم است نکات ایمنی را برای رنگ کردن مو در دوران بارداری رعایت کنید. هایلایت کردن موها می‌تواند گزینۀ کم‌خطرتری در دوران بارداری باشد، زیرا مواد شیمیایی موجود در رنگ، با ریشه و پوست سر تماس پیدا نمی‌کند. همچنین می‌توانید به جای رنگ موهای شیمیایی از رنگ موهای گیاهی استفاده کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط