محل اقامت مادران باردار در سفر

محل اقامت مادران باردار در سفر

سفر کردن در بارداری نیازمند توجه ویژه‌ای است. یکی از مواردی که باید در هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به آن توجه کرد، ویژگی‌های مقصد و اقامتگاهی است که در آن ساکن می‌شوید. محلی که در آن اقامت می‌کنید باید ویژگی‌های داشته باشد که سلامت بارداری شما را تهدید نکند و بتوانید سفر ایمنی را تجربه کنید. در این مطلب با ویژگی‌های محل اقامت مناسب برای زنان باردار در طول سفر آشنا خواهید شد.

ویژگی‌های محل اقامت در سفر

محل اقامت از موارد مهم مقصد یک سفر است. بدیهی است که برای یک خانم باردار محل اقامت باید کاملاً تمیز و عاری از انواع جانوران باشد و شما در آن احساس امنیت و راحتی کنید. نکات حائز اهمیت در خصوص محل اقامت می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

چادرهای مسافرتی

اگر قصد دارید که در مقصد چادر بزنید و مدتی را در چادر بمانید باید نکات زیادی را در نظر داشته باشید. یکی از این نکات محل خوابیدن است. استفاده از تشک‌های سنگین خانگی یا پتوهای نازک شاید ایدۀ خوبی نباشد، زیرا ممکن است رطوبت زمین را به مرور عبور دهد. برای خوابیدن می‌توانید از تشک‌های بادی یا زیراندازهای فومی استفاده کنید که معمولاً در باشگاه‌های ورزشی کاربرد دارد. در این گونه سفرها، نوشیدن آب را به دلیل دسترسی نداشتن به توالت کنار نگذارید و برای خودتان یک دستشویی صحرایی در نظر بگیرید.

اگر در جاهای مرطوب یا کنار دریاچه‌ها و باتلاق‌ها چادر می‌زنید، در خصوص حشرات بسیار هشیار باشید. جای خواب شما ممکن است آلوده به انواع حشره‌هایی مثل کک، ساس و شپش باشد. گزیده شدن توسط این حشره‌ها ممکن است باعث ایجاد سوزش و خارش شود. حشره‌ای مثل ساس می‌تواند ناقل بیماری‌های دیگر هم باشد و گزیده شدن توسط کنه نیز خطرناک است. پشه‌ها هم از حشراتی هستند که ممکن است بیماری‌هایی مثل سالک و مالاریا را منتقل کنند، پس تا حد امکان هنگام خواب از پشه‌بند استفاده کنید.

اقامت در خانهٔ بستگان

خانهٔ بستگان معمولاً محل امنی برای اقامت است. زیرا آنان سعی دارند با مهمان‌نوازی، شرایط مناسبی برای اقامت شما محیا کنند. اگر به روستا سفر می‌کنید و در منزل بستگان می‌مانید، سعی کنید تا جای ممکن، از نوازش کردن حیوانات اهلی و وحشی پرهیز کنید. همچنین از میزبان خواهش کنید که برای خوابیدن اتاقی در اختیار شما بگذارد که به دستشویی نزدیک است. در گردش‌ها سعی کنید که به خاک دست نزنید و در صورت نشستن روی زمین حتماً از زیرانداز استفاده کنید. در روستاها ممکن است مار و عقرب در نزدیکی محل اقامت شما باشد و نیش مار و عقرب ممکن است تأثیرهای جبران‌ناپذیری داشته باشد. بهتر است در محل‌هایی که خطر گزیدگی مار یا عقرب وجود دارد مستقر نشوید. تا آنجا که می‌توانید روی تخت بخوابید. در صورت گزیده شدن توسط هر یک از این جانوران سریعاً به درمانگاه بروید.

مسافرخانه و هتل‌ها

هتل‌ها بسته به درجۀ آنها ممکن است خدمات متفاوتی ارائه کنند. معمولاً وسایل بهداشتی یک‌بارمصرف مثل صابون و شامپو و مسواک در اختیار مسافران گذاشته می‌شود. اگر قصد داشتید که در مسافرخانه بمانید، بهتر است همراه خود ملافه داشته باشید و تمام وسایل شخصی بهداشتی خود را همراه ببرید. مسافرخانه‌ای را انتخاب کنید که کمی نسبت به نظافت آن اطمینان داشته باشید، پتوها و بالش‌های عمومی ممکن است دارای ساس یا شپش باشند. بهتر است در انتخاب محل اقامتتان در سفر به بهداشت و پاکیزگی آن بیشتر توجه کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط