چهار سال و چهار ماه: زنگ ورزش

چهار سال و چهار ماه: زنگ ورزش

فرزند چهار سالهٔ شما حالا در ماه پنجم از چهار سالگی‌اش قرار دارد. در این مطلب با بخشی از روزهای زندگی فرزند چهار سال و چهار ماههٔ خود آشنا شوید.

زمان ورزش

برنامه‌ریزی ورزش کردن برای یک بچهٔ چهار ساله معمولاً زودهنگام محسوب می‌شود. بیشتر کودکان چهار ساله‌ هنوز مهارت‌های جسمی یا ذهنی لازم مثل توانایی توجه کردن، تمرکز و پیروی از قوانین برای لذت بردن از یادگیری یک بازی را ندارند. در این سن، آنها احساس خودآگاهی بیشتری نیز پیدا می‌کنند و ظاهر شدن در مقابل یک جمعیت بزرگ ممکن است به گریه و کلافگی بینجامد و آنها را برای همیشه به ورزش بی‌علاقه کند.

پس در حال حاضر چه باید بکنید؟ همه‌ٔ بچه‌ها مهارت‌های فیزیکی خود را از طریق بازی صیقل می‌دهند. یک ساعت فعالیت حداقل زمان توصیه‌شده برای این سن است، بنابراین مطمئن شوید که آنها زمان زیادی را در حیاط یا پارک می‌گذرانند. بالا رفتن از تجهیزات زمین بازی یا دوچرخه‌سواری و همچنین بازی با توپ فعالیت‌هایی عالی هستند. وقتی فرزندتان هماهنگی حرکتی بیشتری پیدا می‌کند، برای ورزش سازمان‌یافته آماده‌تر و به مفهوم ورزش علاقه‌مندتر خواهد بود و وقتی علایق و توانایی‌های فردی او شکوفا شود، یافتن ورزشی که با ویژگی‌های فردی او سازگار باشد، آسان‌تر خواهد بود.

نکتهٔ والدین: ارزش ادب و احترام

شما حالا احتمالاً در تعریف و تمجید از فرزندتان برای رفتارهای خوبش مثل جمع کردن اسباب بازی‌ها ماهر شده‌اید. با به کار بردن تکنیک تقویت مثبت برای مؤدب بودن، رفتار محترمانه را نیز تشویق کنید. اظهاراتی مانند «ممنونم که وقتی غذا خواستی گفتی لطفاً!» یا «ازت ممنونم که وقتی با تلفن صحبت می‌کردم حرفم رو قطع نکردی!» به فرزندتان یاد می‌دهد که این تلاش‌ها نیز ارزشمند هستند. به او یاد بدهید که چگونه مؤدبانه با بچه‌ها و بزرگسالان سلام و احوالپرسی کند.

در مورد آموزش آداب اجتماعی به کودکان و پیدا کردن پیش‌دبستانی بیشتر بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط