پنج سال و هفت ماه: شور و شیدایی‌ها

پنج سال و هفت ماه: شور و شیدایی‌ها

بچهٔ شما الان پنج سال و هفت ماه دارد و در حال گذراندن ماه هشتم از پنج سالگی‌اش است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک پنج سال و هفت ماهه آشنا خواهید شد.

شور و شیدایی‌ها

آیا کودک کوچک شما در مورد کارکرد داخلی موتور اتومبیلتان بحث می‌کند و اصطلاحاتی مانند «کاربراتور» و «پمپ سوخت» را به زبان می‌آورد؟ یا شاید رقص باله، اسب‌ها یا دایناسورها ناگهان تمام فکر و ذکر او شده است.

اگر فرزندتان علاقه‌ای برای خود پیدا کرده است خوشحال شوید. وقتی واقعاً یک موضوع را دوست داشته باشد، یادگیری در مورد آن بسیار راحت‌تر و مفرح‌تر است. بچه‌ٔ شما ممکن است کتاب‌های مربوط به موضوع مورد علاقه‌اش را به اصطلاح ببلعد، حتی اگر این بلعیدن فقط به معنای دیدن تصاویر آنها باشد یا لازم باشد شما آنها را برایش بخوانید.

کتاب‌های انتخابی ممکن است فراتر از قدرت درک او به نظر برسد، اما بچه‌ها وقتی چیزی برایشان خوانده می‌شود و انگیزه دارند، سطح درک بالاتری دارند. فرزند شما ممکن است تعدادی اصطلاحات اختصاصی را یاد بگیرد، مانند «تاخت چهارنعل» یا «باستان‌شناسی». او ممکن است نقاشی‌های فوق‌العاده‌ای از آن موضوع بکشد یا سؤالات جالبی بپرسد که منجر به رفتن شما به کتابخانه یا جست‌وجو در اینترنت شود.

علاقه به کامیون‌ها یا دایناسورها ممکن است چند ماه دیگر به شیفتگی متفاوتی تبدیل شود. یا ممکن است سال‌ها دوام بیاورد و گسترش یابد، حتی ممکن است آینده‌ٔ شغلی او را بسازد. کتاب‌ها یا اسباب‌بازی مرتبط را برایش بخرید، فیلم‌های مرتبط پیدا کنید، یا مثلاً به کنسرت بروید، از ایستگاه آتش‌نشانی بازدید کنید. برای پرورش اشتیاق او هرچه در توان دارید انجام دهید. هیچ‌کس نمی‌تواند بداند که این علاقه فرزند شما را به کجا خواهد برد.

در مورد آموزش علم به بچه‌ها بدانید.

نکتهٔ والدین: آثار هنری و نقاشی‌های کودکتان

وقتی هنرمند پرکار شما آثار بیشتر و بیشتری خلق می‌کند، ممکن است کنجکاو باشید که باید با آنها چه کنید. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید هر کاغذی را که کودکتان روزی خطی رویش کشیده است نگه دارید. برخی والدین نقاشی‌ها را اسکن می‌کنند و در یک آرشیو دیجیتال ذخیره می‌کنند. دیگران همه چیز را به مدت یک سال در یک فایل نگه می‌دارند و سپس در پایان سال موارد محبوب خود را انتخاب می‌کنند.

هر روشی را که برای نگهداری انتخاب می‌کنید، مراقب باشید که آثار دورریختنی را جایی نیندازید که کودکتان بتواند ببیند. همچنین، آثار هنری کودکان می‌توانند هدایای عالی برای دادن به پدربزرگ و مادربزرگ، یا وسایل دکوری بامزه‌ای برای خانه باشند.

در مورد تشویق کودک هنرمند خود بیشتر بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط