رشد کودک در هفتهٔ اول ماه ششم تولد

رشد کودک در هفتهٔ اول ماه ششم تولد

همچنان به یاد داشته باشید که تمام کودکان مراحل رشد را با سرعت خاص خود طی می‌کنند و اگر مطلبی حتی علمی را مطالعه‌ کردید که با رشد و نمو کودکتان متفاوت بود یا کودکی هم‌سن فرزندتان را دیدید که رشد و مهارت‌هایش با کودک شما فرق داشت، لازم است نسبت به تفاوت کودکان با هم آگاهی داشته باشید. اما اگر در این مورد نگرانی خاصی دارید، بهتر است با پزشک کودکتان صحبت کنید. در این مطلب می‌توانید با رشد کودک در هفتهٔ اول از ششمین ماه تولدش آشنا شوید.

تمرکز روی صداها

کودک شما در این مرحله می‌فهمد صداها از کجا می‌آیند و به سرعت به سمت منشأ یک صدای جدید برمی‌گردد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلب توجه او تکان دادن یک دسته‌کلید است. زنگولهٔ بادی یا آویزهای صدادار نیز برای جلب توجه و سرگرم کردن کودک بسیار مؤثر هستند.

تشخیص نامش

کودک ممکن است اکنون قادر به تشخیص نام خود نیز باشد و بفهمد وقتی اسمش را می‌برید در حال صحبت کردن با او هستید. شاید متوجه شوید که وقتی اسم کودک را صدا می‌زنید یا در مورد او با دیگران صحبت می‌کنید، سرش را به سوی شما برمی‌گرداند.

اگر می‌خواهید کودک خود را سرگرم کنید، تنها کاری که باید انجام دهید صحبت کردن با اوست. در این سن، کودکان زبان را از تلویزیون یا رادیو یاد نمی‌گیرند، پس آنها را خاموش کنید و به جایش از مکالمه و گفت‌وگوی واقعی برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

احساسات رو به رشد

کودک شما هنوز نمی‌تواند احساسات خود را به شکل پیچیده‌ای بیان کند اما می‌تواند خیلی خوب به شما نشان دهد که چه زمانی عصبانی است، چه زمانی بی‌حوصله و چه زمانی خوشحال است، اما توانایی‌های او برای ابراز دوست داشتن و درک طنز و شوخی، تازه در حال رشد است. او کم‌کم متوجه شوخی‌ها می‌شود، به شکلک‌های بامزه می‌خندد و سعی می‌کند شما را بخنداند. شما هم می‌توانید با شکلک‌ درآوردن و کارهایی از این قبیل او را بخندانید.

کودک همچنین وابستگی شدیدی به شما نشان می‌دهد. مثلاً وقتی دوست دارد او را بغل کنید دست‌هایش را بلند می‌کند و با خارج شدن شما از اتاق شروع به گریه می‌کند. همچنین ممکن است شما را ببوسد و نوازش کند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط