لذت بردن از زندگی در کنار نوزاد زودرس پس از ترخیص از NICU

برای مراقبت و حمایت از نوزاد زودرستان در بخش NICU، لازم است هرچه بیشتر دربارۀ وضعیت کودکتان بدانید تا بتوانید از او نگهداری کنید و حامی‌اش باشید. همین‌طور بعد از آنکه نوزادتان را که در بخش NICU بستری بود به خانه آوردید،‌ وقت آن است که زندگی‌تان را با تمام واقعیت‌هایش شروع کنید و از حضور این عضو جدید در خانواده‌تان‌ لذت ببرید. بچه‌ها ‌هیجان‌انگیز،‌ مسحورکننده و فوق‌العاده هستند، تا آنجا که به زودی شما می‌توانید ساعت‌ها کودکتان را تماشا ‌کنید، ‌دستش را بگیرید،‌ پایش را ‌ببوسید یا موها و تنش را بو بکشید و از این کار لذت‌بخش سیر نشوید. در این مطلب می‌توانید با زندگی در کنار نوزادتان و حمایت و پشتیبانی‌های لازم از کودکان زودرس بعد ترخیص از بیمارستان و رفتن به خانه آشنا شوید.

بردن کودک به خانه

بعد از بردن نوزادتان به خانه لازم است مثل زمانی که در NICU بودید، همچنان به نیازهای عاطفی نوزادتان توجه کنید و حتماً برای در آغوش گرفتن نوزاد،‌ بازی با او و نوازشش وقت کافی بگذارید. یاد بگیرید چه چیزهایی را دوست دارد و چه چیزهایی را دوست ندارد. آشکار شدن تدریجی شخصیت منحصربه‌‌فرد او را مشاهده کنید. والدین‌ نوزادانی که به مراقبت‌های ویژه مثل دارو یا تجهیزات پزشکی نیاز دارند، اغلب خیلی درگیر مراقبت‌های پزشکی از نوزاد می‌شوند و ممکن است نیازهای عاطفی نوزاد یا خودشان را فراموش کنند.

با پرستاران و پزشکان نوزادتان در بخش مراقبت‌های ویژه و دیگر خانواده‌های که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آنجا ملاقات کردید در تماس باشید، زیرا آنها همچنان می‌توانند پشتیبان و حامی خوبی برای شما باشند. با گذشت زمان، از پیشرفت‌های جدید فرزندتان طی هر روز شادمان خواهید شد، پس منتظر اولین لبخند،‌ غلت خوردن و دیگر حرکات‌ نوزادتان باشید. شما هر روز قرار است بیشتر از قبل شگفت‌زده شوید و او مدام به شما یادآوری خواهد کرد که هر لحظه چقدر بیش از قبل می‌توانید عاشقش باشید.

مراقبت و حمایت از کودک

یکی از مهم‌ترین نقش‌های شما به عنوان یک والد این است که بهترین و قاطع‌ترین حامی و مراقب برای فرزندتان باشید. از آنجا که نوزادتان نمی‌تواند صحبت کند یا برای خودش تصمیم بگیرد، شما باید با پزشک و پرستارانی که قرار است به او کمک ‌کنند همکاری نزدیکی داشته باشید. مراقبت از نوزاد برای همۀ والدین صدق می‌کند، اما اگر فرزندتان نیازهای خاصی دارد، این موضوع حتی مهم‌تر و اغلب کمی مشکل‌تر است، پس مطمئن شوید که کودکتان مراقبت‌ پزشکی و آموزش‌های با کیفیت و متناسبی را دریافت می‌کند. برای این کار می‌توانید تا جای ممکن در مورد وضعیت کودکتان اطلاعات کسب کنید و پزشکانی انتخاب کنید که به فرزندتان کمک می‌کنند و با مراقب‌هایی مثل پرستار، پزشک و مددکار اجتماعی کودکان نیز مدام در ارتباط باشید تا کودکتان به خوبی رشد کند و بزرگ شود.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط